Sporządzenie aktu zgonu

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
26 października 2020

Zgon osoby rejestruje się w urzędzie stanu cywilnego zgodnie z miejscem jego zdarzenia.

W razie stwierdzenia zgonu lub uznania za zmarłego w postępowaniu sądowym albo w razie zgonu na polskim statku morskim lub powietrznym, zgonu żołnierza w czynnej służbie wojskowej i innej osoby przydzielonej do jednostki wojskowej, poległych lub zmarłych w związku z działaniami wojennymi- zgon rejestruje się w USC właściwym dla dzielnicy Śródmieścia miasta stołecznego Warszawy.

Zgłoszenia zgonu mogą dokonać następujące osoby:

  • pozostały małżonek(ka)
  • krewni zstępni
  • krewni wstępni
  • krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa
  • powinowaci w linii prostej do 1 stopnia
  • osobom, które do tego dobrowolnie się zobowiążą

Niezbędne dokumenty:

  • wystawiona przez lekarza karta zgonu
  • dowody osobiste:
  • zmarłego (w przypadku cudzoziemca paszport)
  • żyjącego współmałżonka
  • osoby zgłaszającej zgon

Ważne

Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dnia od dnia sporządzenia karty zgonu.
Jeśli zgon nastąpił w skutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu.

Sporządzenie aktu zgonu nie podlega opłacie skarbowej.

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Urząd Gminy Bałtów
Data utworzenia:2020-10-26
Data publikacji:2020-10-26
Osoba sporządzająca dokument:pp
Osoba wprowadzająca dokument:
Liczba odwiedzin:1846