Sporządzenie aktu zgonu
Zgon osoby rejestruje się w urzędzie stanu cywilnego zgodnie z miejscem jego zdarzenia.
W razie stwierdzenia zgonu lub uznania za zmarłego w postępowaniu sądowym albo w razie zgonu na polskim statku morskim lub powietrznym, zgonu żołnierza w czynnej służbie wojskowej i innej osoby przydzielonej do jednostki wojskowej, poległych lub zmarłych w związku z działaniami wojennymi- zgon rejestruje się w USC właściwym dla dzielnicy Śródmieścia miasta stołecznego Warszawy.
Zgłoszenia zgonu mogą dokonać następujące osoby:
- pozostały małżonek(ka)
- krewni zstępni
- krewni wstępni
- krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa
- powinowaci w linii prostej do 1 stopnia
- osobom, które do tego dobrowolnie się zobowiążą
Niezbędne dokumenty:
- wystawiona przez lekarza karta zgonu
- dowody osobiste:
- zmarłego (w przypadku cudzoziemca paszport)
- żyjącego współmałżonka
- osoby zgłaszającej zgon
Ważne
Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dnia od dnia sporządzenia karty zgonu.
Jeśli zgon nastąpił w skutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu.
Sporządzenie aktu zgonu nie podlega opłacie skarbowej.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Gminy Bałtów |
---|---|
Data utworzenia: | 2020-10-26 |
Data publikacji: | 2020-10-26 |
Osoba sporządzająca dokument: | pp |
Osoba wprowadzająca dokument: | |
Liczba odwiedzin: | 1846 |